עד לפני זמן לא רב, עיצוב אתר מושך, פונקציונאלי וקל לשימוש נחשב לאמנות. או אלכימיה. זו הייתה אמנות אפלה.
הזמינות של כלים לעיצוב אתרים בסגנון "עשה זאת בעצמך" ושירותי עיצוב אתרים מהירים וזולים הפכו את עיצוב האתרים לפחות מסתורי ואפל. אולם, ההתפתחות בעולם עיצוב האתרים הפכה אותו גם לפחות אמנותי ויותר מדעי.
כיום, מעצבי אתרים דומים יותר למהנדסים מאשר לאמנים. אין ספק שזה נובע מכך שדפי אינטרנט כבר לא נחשבים לפרסומות מקוונות עבור העסק שלכם. הם עדיין כאלה, אבל הם הפכו לכלים עסקיים שאין עוררין עליהם – לא רק מנועי מסחר, אלא ממש מנועי המסחר עבור מיליוני עסקים.
כיצד, היכן ומדוע אנשים מתקשרים עם אתרים היא תמצית ההישרדות העסקית. המדע של איך זה קורה – וגורם לזה לקרות באמצעות עיצוב – הפך לעיצוב UX, עיצוב חוויית משתמש.
UX חשוב בלי קשר, בין אם אתם חברת אמזון או שאתם עומדים להשיק את האתר הראשון שלכם שמוכר קאפקייקס. הצופים, הקוראים והלקוחות שלכם יכולים להרגיש בעיצוב UX רע, גם אם הם לא יודעים בדיוק למה הם מרגישים כך. זה אומר שזה לא נושא טכנולוגי, זה נושא ציבורי.
"אנו חיים בתקופה שבה כולם נמצאים בעסקי הטכנולוגיה, ללא קשר לאיזה מוצר או שירות אתם מוכרים," אמר פיליפ טדרוס מ-Doejo, חברה שעושה שיווק וניהול משולבים באופן מלא, כך שהם יודעים שם על מה מדובר. "חווית משתמש היא הכל. זה גס רוח כלפי הלקוחות שלכם ופוגע בעסק שלכם אם אתם בוחרים להתעצל בעיצוב והנדסה."
אם ביקרתם ביותר מתריסר אתרים במהלך חייכם, כנראה שהרגשתם מה זה UX רע – אתם פשוט יודעים את זה. עבור חלק מהאנשים, עיצוב UX רע הוא "רוצח עסקאות".
הדבר המזעזע הוא שכל כך הרבה עסקים, במיוחד קטנים וחברות סטארט-אפ, הם בעלי עיצוב UX גרוע אבל העניין הוא שהם אפילו לא יודעים זאת. שמעתי יותר מיזם אחד דוחה את חשיבות UX או מבטל אותה על הסף כמשהו שהוא לא צריך או לא יכול להרשות לעצמו. מסיבה כלשהי, UX נכנס לרשימת "זה יהיה נחמד לעשות" במקום לרשימה "עלינו לעשות את זה".
יותר מנהיגים עסקיים יעשו טוב יותר לעצמם אם הם יתחילו להתחשב ב-UX. כמו שלא יהיה לכם רכב ללא מנוע וללא דלתות, אין זה הגיוני שיהיה לכם אתר ללא הנדסת UX. אם הלקוחות שלכם לא יודעים איך להיכנס אליו או לצאת ממנו, הוא לא ילך לשום מקום.
יתר על כן, כאשר אתם מחשיבים את העלויות של דרישות עסקיות אחרות להפעלה, תכנון UX הגון הוא זול ממש. ייתכן שתבזבזו יותר בקניית שם דומיין טוב מאשר על UX, וזה הגיוני מאוד.
"חשוב להשקיע בשם תחום טוב", אמרה לי מעצבת UX ניו יורקית בשם אלנה טיטובה מ-Et 2 Graphics. "אבל בעלי דומיין טוב ו-UX רע זה כמו לקנות נדל"ן יקר ולא לשכור ארכיטקט מוסמך."
קבלת עזרה טובה ב-UX אינה רק יחסי ציבור וייעוץ שיווקי טוב, אלא שזה ייעוץ עסקי טוב. כשאתם בונים אתר, השקיעו בעיצוב UX. גם אם כבר יש לכם אתר מתפקד, הכניסו מישהו שיכול לעשות סקירת UX – הדבר היחיד שעליכם להשיג הוא יותר לקוחות.
לפרטים נוספים תוכלו לפנות לבניית אתרים בחיפה.