קורה לכם שאתם מוצאים את עצמכם במצב שפשוט בא לכם לזרוק את כל המלתחה ולהחליף אותה באחת חדשה? יש מצב שאפילו שקלתם לשכור את שירותיו של איש שופינג מקצועי … אבל מה אם בקרוב תוכלו לקבל את השירות הזה מבלי לעזוב את חדר השינה שלכם לרגע אחד?
תתכוננו למהפכה בדרך שבה אתם חושבים על מראות, מפני שהמראה החכמה הראשונה בעולם מבית היוצר של ענקית האלקטרוניקה LG כבר כאן, וזה רק עניין של זמן עד שהיא תשווק לשוק הצרכנים.
אז מה היה בהדגמה שערכה חברת LG בתערוכת CES 2019 בלאס וגאס, נבאדה?
LG הדגימה בדיוק כיצד המראה החכמה, המוצר החדשני ביותר שלהם, עובדת בתערוכה הטכנולוגית CES 2019 שנערכה השנה בלאס וגאס, נבאדה. למראה יש תכונות של בינה מלאכותית, כלומר, יש לה יכולת ללמוד את מבנה גופנו והטעם שלנו באופנה, ובאמצעות המידע הזה היא יכולה למעשה להמליץ לנו על פריטי לבוש וסגנונות שונים של תלבושות שמותאמים אישית עבורנו.
המראה החכמה של LG סורקת את סוג הגוף שלנו כדי לחשב את הגובה, אורכם של הרגליים, היקף המותניים ועוד. הבגדים המומלצים יתאימו למערך של מדידות הגוף שלנו ולסגנון הלבוש הכללי שאנחנו אוהבים בדרך כלל.
בהדגמה שערכה LG בתערוכת CES 2019, ניכר היה שהמידע שעובד על ידי מערכת הבינה המלאכותית של המראה היה מדויק למדי ברוב המקרים, אבל רמת הדיוק לא הגיעה ל-100%. מה זה אומר? שאנחנו כנראה נצטרך להכניס למערכת החכמה של המראה את מידות החלקים הרלוונטיים בגופנו באופן ידני כדי לוודא שהן נכונות ומדויקות.
לאחר ששלב המדידות מסתיים, נוצר האווטאר שלנו (הדמות שלנו) על המסך, וכך אנחנו יכולים להלביש אותו כאילו שאנחנו כרגע בוחרים את הבגדים של הדמות שלנו במשחק The Sims. לאחר מכן, המערכת תשאל אותנו איזה סגנון של בגדים אנחנו מחפשים, למשל סגנון רשמי ואלגנטי או ספורטיבי ונינוח יותר, או אם מתחשק לנו חולצות, קפוצ'ונים או סוודרים. לבסוף, המערכת החכמה תיגש למלאכה ותייצר בשבילנו תלבושת מותאמת אישית וגם תמליץ לנו על המידה הנכונה. בהדגמה של LG, המראה החכמה נתבקשה גם לספק סוודר עבור האווטאר שיצרה, והוא באמת הופיע מיד על פני המסך.
את האווטאר ניתן לסובב כדי לראות איך פריט הלבוש יושב על הגוף, וגם להתבונן עליו מקרוב כדי לבחון אם אנחנו אוהבים את החומר שממנו הוא מיוצר. אם אהבנו את מה שאנחנו רואים, כל מה שיישאר לנו לעשות זה להזמין אותו ישירות מן המראה.
איך בעצם עושים שופינג דרך המראה?
מדובר בבגדים אמיתיים, כך שאתם צריכים רק לבצע את הרכישה ולחכות שהחבילה תגיע אליכם הביתה. נכון לרגע זה, הבגדים היחידים שמוצעים למכירה דרך המראה הם של קמעונאית הבגדים האמריקנית LF, אבל נציג של חברת LG אישר כי החברה כבר עכשיו מחפשת להביא מותגים וקמעונאים נוספים וליצור איתם שותפויות.
המטרה היא, בסופו של דבר, שיהיו לנו לרשותנו אפשרויות בחירה מבין מאות ואלפי פריטי לבוש שונים מבלי שנצטרך ללכת לחנויות עצמן על מנת לנסות ולמדוד אותם. אנחנו נוכל גם לבחור את התלבושת שלנו באופן ידני, אבל ללא ספק שיהיה מעניין מאוד לראות מה האינטליגנציה המלאכותית חושבת שמתאים לנו.
למרות שעדיין לא ברור לחלוטין כיצד המראה החכמה של LG תעבוד בעולם האמיתי, עדיין אנחנו מקווים שעם הזמן תהיה לאינטליגנציה המלאכותית יכולת לקבל תמונה ברורה יותר של הדברים שאנחנו אוהבים ואלה שאנו אוהבים קצת פחות, ובעצם כך תגיע למצב שהיא עוזרת לפתח תחושה חזקה יותר של מהו באמת סגנון הלבוש שלנו.
ומה החברה אומרת?
LG מעריכה ואף חוזה שבסופו של דבר המראה החכמה תהיה פריט חובה בכל בית, על אף שהיא יכולה בהחלט לשמש גם לצורך חוויות קניות אישית טובה ואיכותית יותר בחנויות בגדים.
כך או כך, הרעיון שנוכל להיכנס למרכז קניות אישי מהבית, לעמוד מול מראה חכמה בעלת אינטליגנציה מלאכותית שתמליץ לנו על בגדים מותאמים אישית בתוך דקות הוא בהחלט פורץ דרך ומשהו שרובנו מחכים לו בקוצר רוח.